Tips Keibubapaan

First Aid Dan Rawatan Untuk Chicken Pox

Assalamualaikum Anak mommies sihat? Alhamdulillah, anak Ros, Luqman dan Maryam baru sembuh dari chicken pox. Maryam kena 2 minggu lepas abang dia baik. Sekarang ni, anak saudara Ros pula kena […]

Ubat Demam Untuk Anak Dan Juga Seisi Keluarga

Assalamualaikum Bila anak Ros demam, perkara pertama Ros akan bawa anak jumpa doktor. Ada seorang doktor ni, selalu tanya soalan ni. “Ada sesiapa di rumah demam?”. Ros jawab “Takde doktor”. […]

Supplemen Untuk Anak Sihat dan Bijak

Assalamualaikum   Sebagai ibu bapa, mesti kita inginkan yang terbaik untuk mereka. Setiap kali lepas solat, pasti kita akan doakan yang terbaik untuk mereka. Semoga mereka dikurniakan kesihatan yang baik […]

Cara Mudah Hilangkan Kahak Kanak-Kanak

Assalamualaikum Kesian bila dengar anak batuk. Rasa macam nak ganti anak je. Biar kita yang rasa. Dah tu anak yang belum masuk umur 2 tahun, tak sesuai diberikan ubat. Nak […]

6 Langkah Mengajar Anak-anak Di Rumah

Assalamualaikum Ros suka benar bab-bab homeschooling dan pendidikan awal kanak-kanak. Di sini Ros kongsikan dengan anda 6 langkah mengajar anak-anak di rumah. Ini sebagai permulaan untuk mewujudkan suasana yang gembira […]

Penjagaan Bayi Baru Lahir

Assalamualaikum Bayi baru lahir sememangnya memerlukan penjagaan yang teliti daripada ibu dan bapanya. Untuk wanita yang baru pertama kali menjadi ibu, mungkin agak kekok pada mulanya dalam penjagaan bayi baru […]

3 Cara Elak Anak 3-5 Tahun Meragam

Assalamualaikum Bila anak dah masuk 3 tahun, tahap kesabaran ibubapa kerap kali diuji. Pada peringkat umur ini, anak selalu nak menang dan selalu nak dapat apa yang mereka minta. Kalau […]