Follow:
Kedai Online, Kesihatan Optimum, Set Gout

Cara Mengatasi Masalah Gout Agar Hilang Rasa Seperti Dicucuk Jarum

Assalamualaikum

Ros kenal seorang pakcik ni ada masalah gout. Bila salah makan sikit je mesti sakit gout tu datang. Dah tu tak boleh pergi bekerja. Macam mana nak pergi kerja.. nak berjalan pun tak boleh. Lutut rasa macam nak tercabut. Ibu jari kaki macam dicucuk-cucuk benda tajam.

 

Ros tahu pesakit gout tak boleh makan seafood. Bila makan seafood, tahap asid urik akan meningkat. Bila asid urik berlebihan di dalam badan, ia akan berkumpul di sendi dan tisu lembut sekitar sendi. Lama kelamaan, asid urik ini akan bertukar menjadi hablur atau kristal. Hablur ini yang menyebabkan sendi terasa sakit seperti dicucuk jarum.

 

cara mengatasi masalah gout

 

Jom tengok beberapa cara untuk mengatasi gout.

 

1.Diet rendah purine

Makanan yang perlu dielakkan:

  • organ dalaman seperti paru dan hati
  • ikan bilis, ikan sardin, ikan kembung, herring
  • telur ikan
  • seafood bercengkerang seperti ketam, udang dan kerang
  • daging merah
  • makanan dalam tin
  • minuman manis
  • alkohol
  • kekacang
  • bunga kobis, bayam, asparagus, cendawan
  • yis
  • roti jagung
  • bijirin

 

Makanan yang boleh diambil:

  • ceri
  • strawberi
  • lobak putih
  • cuka epal
  • daun pasli
  • ayam kampung, ayam organik

 

2. Minum air dengan banyak

Minum air 2 hingga 3 liter sehari. Air membantu mengeluarkan asid urik berlebihan di dalam badan. Pesakit gout hendaklah kekal terhidrat.

 

3. Bersenam

Bersenam sangat digalakkan untuk mengekalkan kesihatan kita. Bersenam juga dapat mengawal berat badan. Dikatakan berat badan berlebihan akan mengurangkan keupayaan badan untuk mengeluarkan asid urik.

 

4. Elakkan minuman keras

Elakan minuman keras atau alkohol

 

5. Pengambilan Vivix Shaklee

Vivix Shaklee mengandungi 4 bahan aktif yang tinggi dengan kandungan Resveratrol dan Polifenol yang lain. Ia membantu menyokong kesihatan sendi.

vivix-bottle

 

Bagaimana Vivix membantu mengatasi gout?

bagaimana vivix merawat gout

 

Ada lagi satu kajian yang menunjukkan yang Resveratrol boleh menurunkan paras asid urik.

clin rheumatol

 

Jom tengok testimoni gout:

testi vivix gout

 

Ayah menderita gout berpuluh tahun. Pain killer dan ubat gout peneman setiap hari. Salah makan sikit je mesti gout datang. Jalan sampai memapah dinding.

Tapi sejak amalkan Vivix satu sudu kecil setiap hari, Alhamdulillah takde lagi gout menjengah. Yang bestnya, boleh tinggalkan dah ubat gout dan painkiller yang dah bertahun ambil tu. Dan ayah dah boleh makan makanan kegemaran semula! Syukur Alhamdulillah.

 

Alhamdulillah. Ayah sis Zarith dah takde gout. Bagaimana pula dengan ahli keluarga anda? Atau anda sendiri ada masalah gout? Jom ikhtiarkan dengan Vivix. Macam-macam penyakit boleh diikhtiarkan dengan Vivix. Diabetes pun boleh. Darah tinggi pun boleh.

 

Harga sebotol Vivix RM 475 setanding dengan khasiatnya. Kalau anda masih berkira-kira dan teragak-agak nak laburkan RM 475 untuk kesihatan anda, anda boleh teruskan makan painkiller dan ubat gout. 😛

 

Berita baik untuk mereka yang nak atasi masalah gout mereka, Ros nak bagitau yang bulan ni ada OFFER MENARIK untuk Vivix.

 

Untuk pembelian Twin Pack ( 2 botol Vivix) bulan ini anda akan dapat:

  • FREE postage
  • FREE Shaklee membership
  • Cash back ( Bonus ) pada bulan depan

 

Menguntungkan? Cepat! Hubungi Ros di 019-367 3245 untuk order. Ros akan bantu anda dengan cara makan yang betul untuk mengatasi masalah gout anda.

signature Ros Ahmad1

Share on
Previous Post Next Post

You may also like

1 Comment

  • Reply titan

    memang best woo kalau kena gout ni.

    serba-serbi rasa tak kena aje.
    titan recently posted… Warna-warni MSMW 2016My Profile

    5 February 2016 at 4:30 pm
  • Leave a Reply

    CommentLuv badge