Follow:
Kurus, Tips

4 Cara Kurus Selepas Bersalin Sampai Hilang 20 Kg

Assalamualaikum

Percaya tak anda bila Ros cakap ada seorang ibu ni boleh kurus selepas bersalin sampai hilang 20 kg? 20 kg tu.. bukan sikit.. Tapi mestilah tak hilang secara mendadak terus.

kurus selepas bersalin

Jom dengar apa rahsia Puan Salwa Saleh dari Putrajaya. Beliau lah ibu yang berjaya kurus tu. 🙂

Apa rahsia Puan Salwa Saleh yang anda dengar tadi?

4 Rahsia Kurus Selepas Bersalin

1. Fully breastfeed bayi anda

Bila fully breastfeed, memang ibu menyusu akan cepat dengan kurus. Mana taknya, 1000 kalori diperlukan untuk menghasilkan 1000 ml susu ibu. Kalau ibu tu buat kerja lain lagi, perlukan kalori juga.

2. Minum air masak dengan banyak

Air masak adalah minuman zero kalori. Ambil banyak mana pun memang tidak ada kalori. Pengambilan air yang disarankan adalah lebih kurang 3 liter.

3. Jaga pengambilan kalori agar tidak berlebihan

Makan hendaklah dijaga. Elakkan makanan berminyak dan berlemak. Yang ni semua orang tahu. Tapi agak susah nak buat kan? Kalau macam tu ambillah Lecithin dan Omega yang boleh membantu membakar lemak yang berlebihan.

4. Ambil nutrisi yang cukup untuk membekalkan tenaga kepada tubuh

Tenaga penting untuk kita melakukan kerja. Adalah digalakkan untuk mengambil makanan yang mempunyai indeks glisemik yang rendah seperti ESP di mana gula dilepaskan secara perlahan di dalam darah. Ini juga memberikan kita rasa kenyang yang berpanjangan.

Set Slimming yang Puan Salwa ambil terdiri daripada:

ESP- memberikan tenaga, Protein untuk membina otot

Alfalfa- detox

Lecithin- memecahkan lemak

Omega- membakar lemak

Sementara Set Kecantikan yang Puan Salwa amalkan terdiri daripda:

Vitamin E, Vitamin C dan B-Complex

Macam mahal je nak ambil semua set ni? Kalau anda menjadi ahli, anda boleh berjimat sehingga 15-20% dan berhak mendapat konsultasi percuma dari Ros. Lagi untung jadi ahli kan?

Hubungi Ros di 019-367 3245 untuk katakan bye-bye kepada lemak berlebihan. Silap hari bulan anda lebih kurus daripada diri di zaman anak dara sampaikan orang pun tak percaya anda dah ada tiga orang anak.

Ros Ahmad

019- 367 3245

Shaklee ID: 1134 656

Share on
Previous Post Next Post

You may also like

2 Comments

  • Reply fuzy

    Mudahnya dgn set shakleekan…
    Saya pn hilang byk kg…dgn set berpantang shaklee alhamdulillah
    fuzy recently posted… Cara Mengatasi Sembelit Ketika BerpantangMy Profile

    7 March 2015 at 4:52 pm
    • Reply Ros

      best kan..berbaloi dengan duit yang dilaburkan..tak perlu berhabis beribu-ribu pun.

      11 March 2015 at 7:11 am

    Leave a Reply

    CommentLuv badge