Follow:
Anak-anak, Herbal Blend, Kedai Online

Cara Hilangkan Merah Di Leher Bayi Dan Juga Ketiak

Assalamualaikum

Anak-anak Ros waktu kecil dahulu tak terlepas daripada ruam atau merah-merah di bahagian badan mereka. Luqman siap kena ruam lampin lagi. Kesian dia. Banyak kali Ros tukar jenama lampin pakai buang dia. Maryam pula selalu merah di bahagian leher. Sekarang baru nak baik dari merah-merah di bahagian ketiak. Ros nak kongsikan dengan anda cara hilangkan merah di leher bayi. Boleh juga guna cara ini untuk hilangkan merah di bahagian ketiak atau pelipat yang lain.

 

Cara Hilangkan Merah Di Bahagian Leher

 

1. elakkan menggunakan sabun di bahagian leher

Kalau merah-merah tersebut teruk, Ros akan mandikan Maryam dengan air suam je. Tak guna sabun pun. Kalau anda nak guna sabun, pastikan sabun tersebut lembut atau dirumus khas untuk kulit bayi yang sensitif.

 

2. keringkan leher selepas mandi betul-betul

Selepas mandi, Ros akan keringkan betul-betul bahagian leher Maryam. Kena bagi dia dongak sikit agar dapat lap sepenuhnya. Kulit yang lembab akan menyebabkan merah tersebut bertambah teruk. Antara bahagian lain yang perlu diberi perhatian juga adalah ketiak, celah peha, belakang lutut dan belakang telinga.

 

3. pakaikan baju yang selesa

Ros akan pakaikan Maryam baju yang nipis agar tidak kepanasan. Baru-baru ni ketiak Maryam pula yang merah. Panas agaknya. Bila berpeluh, boleh juga terjadi merah ni. Ros pakaikan Maryam sleeveless romper.

 

4. letak tepung ubi

Ni petua mak dan mak mertua Ros. Kalau ada ruam, boleh letakkan tepung ubi. Waktu Luqman kena ruam lampin dahulu, Ros letak tepung ubi. Berkesan.

Untuk Maryam, Ros guna tepung ubi juga. Pernah sekali Ros guna bedak Agnesia. Tapi jadi makin teruklah merah tu. So Ros guna tepung ubi balik. Bila ketiak Maryam berpeluh, Ros akan lap kering. Lepas tu, letak tepung ubi. Ulang sekerap yang boleh.

 

5. sapu Herbal Blend Shaklee

Bila merah-merah tu dah tak berair, Ros akan sapukan Herbal Blend. Herbal Blend lebih baik daripada krim ruam yang lain sebab tiada paraben. Lepas sapu Herbal Blend, 2-3 hari lepas tu, tiada lagi merah-merah di ketiak Maryam.

 

Sebab-sebab Ros suka Herbal Blend Shaklee:

  • bebas Paraben
  • tidak melekit/berminyak
  • cepat meresap
  • ada rasa dingin
  • bau yang best!

 

Tahu tak anda, Herbal Blend ni ada banyak lagi kegunaan lain.

  1. menghilangkan gatal akibat gigitan nyamuk atau serangga
  2. mengurangkan eczema
  3. digunakan sebagai lotion harian
  4. mengurangkan parut chicken pox
  5. menghilangkan ruam lain seperti ruam panas, ruam lampin dan ruam susu

 

Jom tengok testimoni ibu-ibu yang puas hati dengan Herbal Blend ni.

 

Testimoni 1:

 

XXX Huda M S:

Saya guna untuk ruam peluh anak untuk gantikan daripada guna hydrocorte. Alhamdulillah. ruam hilang. Husband pakai kat celah jari kaki sebab kulat air pun mujarab. Akak saya pakai kat tumit kaki merekah pun menjadi juga. Dia cakap, kalau sakit kepala sikit-sikit, sedap je letak kat dahi. Jadi macam minyak angin pulak. Lega.

 

XXX Zakaria:

Sapu kat badan anak yang ada ruam. Alhamdulillah. Ruam hilang.

 

Testimoni 2:

 

XXX Daud:

Saya guna untuk sapu kat badan anak sebagai losyen sebab dia kalau lepas mandi, badan naik bintik-bintik merah. Anak baru 9 bulan. Alhamdulillah lepas sapu tu kejap je hilang merah-merah tu. Lagi satu kalau kena gigit nyamuk, cepat-cepat sapu. So nanti memang takkan bintat. Ayah saya pula guna untuk sapu masa badan dia jadi gatal-gatal terutamanya lepas makan makanan laut. Alhamdulillah terus hilang gatal-gatal lepas sapu herbal blend.

 

Testimoni 3:

 

XXX Zakaria:

Anak saya masa umur dia 2 tahun dahulu, bila kena gigit nyamuk memang suka garu-garu. Bila ada herbal blend ni, nampak je macam gatal terus sapu. Alhamdulillah kejap je hilang. Tak sempat nak menggaru. Hee. Dia sejak guna Herbal Blend ni pantang ada merah/gatal sikit nak sapu herbal blend aje. 🙂

 

Harga Herbal Blend ni RM 37.50 je. Murah sangat untuk krim serbaguna yang selamat, semulajadi dan berkesan.

 

Apa tunggu lagi.. Usah biarkan sampai merah teruk baru nak cari Herbal blend. Masa tu, lagi lama ambil masa nak baik. Hubungi Ros di 019-367 3245 sekarang untuk dapatkan satu tiub Herbal Blend.

 

Cara Order:

 

1. Kalau nak order sendiri, boleh klik ORDER NOW.

Kalau anda order sendiri, jangan lupa untuk whatsapp Ros di 019-367 3245 juga untuk konsultasi. Ros nak bagitau cara guna yang berkesan untuk anda- customer Ros yang tersayang!

 

2.Kalau ada nak tanya soalan apa-apa soalan berkaitan produk ini, boleh whatsapp Ros di 019-367 3245.

 

3.Kalau nak tahu macam mana nak dapat harga lagi best, whatsapp Ros di 019-367 3245. Ros kongsikan bagaimana anda boleh dapat harga 15-20% lagi murah. 🙂

Ros Ahmad

019-367 3245

Shaklee ID: 1134 656

Share on
Previous Post Next Post

You may also like

No Comments

Leave a Reply

CommentLuv badge