Follow:
Kecantikan, Tips

Cara Hilangkan Kulit Kering Dan Kasar

Assalamualaikum

 

cara hilangkan kulit kering dan kasar

1. Minum banyak air

Setiap hari pastikan anda minum sekurang-kurangnya 8-10 gelas air masak untuk mengelakkan badan anda kekurangan air atau dehidrasi. Ini penyebab kulit wajah kering yang utama.

Ros selalu guna jari telunjuk dan guris kulit sendiri. Kalau ada garisan putih terbentuk, itu tandanya badan kekurangan air. Kalau air cukup, bila anda guris, cepat je garisan tu hilang.

 

2. Gunakan pelembab kulit selepas mandi

Antara cara mengatasi kulit wajah kering adalah menggunakan pelembap. Pelembap kulit atau losyen perlu disapu selepas mandi untuk mengekalkan kelembapan kulit. Untuk wajah, gunakan toner untuk mengembalikan pH normal wajah dan menyegarkan kembali wajah.

Toner kegemaran Ros adalah Soothing Radiance Whitening Softener dari Nutriwhite sementara losyen kegemarana Ros semestinya Herbal Blend. Best tau dua-dua ni.

 

3. Sapukan minyak zaitun

Sejak zaman dahulu lagi, minyak zaitun terkenal dengan kebaikannya untuk kesihatan dan kecantikan. Anda boleh gunakan minyak zaitun untuk mengatasi kulit kering secara alami.

Minyak zaitun dapat melembapkan kulit yang kering. Anda boleh sapu ke kawasan kulit yang kering dan biarkan ia. Tak perlu bilas pun.

 

4. Makan makanan yang kaya dengan Vitamin A dan C

Antioksida penting untuk melawan radikal bebas yang merosakkan kulit termasuklah masalah kulit kering. Oleh itu, banyakkan makan makanan yang kaya dengan Vitamin A dan C.

Antara buah-buahan yang kaya dengan Vitamin A dan C adalah kiwi, strawberi, oren, mangga dan epal.

Ros suka ambil Vitamin C Sustained Release Shaklee kerana setiap jam 100 mg Vitamin C akan dibebaskan ke dalam badan selama 5 jam. Jadi, bekalan Vitamin C sentiasa ada untuk melawan radikal bebas. Vitamin C juga dapat mencerahkan kulit.

 

5. Makan makanan yang kaya dengan Vitamin E

Vitamin E merupakan satu lagi antioksida yang dapat melembapkan kulit serta memudarkan parut. Vitamin E juga dapat melindungi kulit kita daripada sinaran uv yang merbahaya.

Untuk ini, Ros ambil Vitamin E Shaklee. Boleh dimakan atau dibuat mask!

 

Testimoni Vitamin E Complex:

hilangkan kulit kering dan kasar

 

Perkongsian Cik Puan Fariza:

Testimoni sendiri Vitamin E

Akhir bulan Januari 2014 yang lepas saya perasan kulit muka menggelupas dan kulit kering.. saya cuci muka dnegan pencuci muka yang saya guna tiap-tiap hari tapi tiada perubahan.. stress sangat sebab bila pakai bedak nampak la bercapuk-capuk pastu kulit kasar pula.. huk.. mak pun tegur. 🙁

 

Then, saya try sapu Vitamin E selama 4 hari.. picit dan sapukan kat tempat yang berkenaan tiap malam.. biarkan sampai pagi.. esok pagi cuci.. Alhamdulillah hasilnya kulit muka dah tak menggelupas dan yang paling best sekali lembap gitu.. tiap masa nak belek muka kat cermin..

 

Tq Vitamin E.. Tq Allah. 🙂

 

Sebotol Vitamin E berharga RM 149. Ianya tahan sehingga 2-3 bulan.

 

Hubungi Ros di 019-367 3245 untuk dapatkan sebotol Vitamin E hari ini juga. Usah biarkan kulit kering bersisik menghantui anda.

signature Ros Ahmad1

Share on
Previous Post Next Post

You may also like

No Comments

Leave a Reply

CommentLuv badge